Loading. Please wait...

Νέοι Πανευρωπαϊκοί κανόνες για τη λειτουργία του ηλεκτρονικού εμπορίου από 13 Ιουνίου 2014

23 May 2014

Νέους πιο αυστηρούς κανόνες στη λειτουργία του ηλεκτρονικού εμπορίου θέτει απόφαση του υπουργείου Ανάπτυξης για τα δικαιώματα των καταναλωτών, η οποία θα τεθεί σε ισχύ από τις 13 Ιουνίου 2014.

Ίσως ο πιο βασικός κανόνας που προβλέπεται είναι η προθεσμία δεκατεσσάρων ημερών στους καταναλωτές, για να επιστρέψουν το προϊόν που αγόρασαν μέσω διαδικτύου, ακόμα και αν έχουν ανοίξει τη συσκευασία του προϊόντος, με επιστροφή των χρημάτων τους και των εξόδων αποστολής! Αυτός ο κανόνας υπήρχε γενικά ως οδηγία, ωστόσο το γεγονός ότι δεν υπήρχε διασφάλιση του εμπόρου σε σχέση με το χάσιμο της αξίας του προϊόντος εφόσον ο καταναλωτής άνοιγε τη συσκευασία, δεν ήταν εφαρμόσιμη.

Τα βασικότερα σημεία της υπουργικής απόφασης η οποία εναρμονίζεται πλήρως με το Ευρωπαϊκό δίκαιο είναι:

  • Ο καταναλωτής έχει προθεσμία δεκατεσσάρων ημερολογιακών ημερών για να υπαναχωρήσει, αν έχει κάνει αγορές εξ αποστάσεως, χωρίς να αναφέρει τους λόγους και με μοναδική επιβάρυνση τη δαπάνη επιστροφής του προϊόντος. Ο προμηθευτής, από την πλευρά τον, οφείλει να επιστρέψει τα χρήματα (συμπεριλαμβανομένων των εξόδων αποστολής που είχε χρεώσει στην αρχική αποστολή) εντός δεκατεσσάρων ημερολογιακών ημερών από την ημέρα κατά την οποίαν ενημερώθηκε από τον καταναλωτή ότι αυτός υπαναχωρεί. Αν ο προμηθευτής δεν έχει ενημερώσει τον καταναλωτή για το δικαίωμα υπαναχώρησης, τότε η προθεσμία υπαναχώρησης επεκτείνεται στους 12 μήνες μετά την κανονική προθεσμία των δεκατεσσάρων ημερών.
  • Ο προμηθευτής οφείλει να έχει παραδώσει το προϊόν μέσα σε 30 ημέρες από την παραγγελία του, εκτός κι αν έχει συμφωνηθεί άλλη ημερομηνία παραλαβής.
  • Ο καταναλωτής ευθύνεται για τυχόν μείωση της αξίας του προϊόντος μόνον εάν ο ίδιος προέβη σε κακή χρήση. Για παράδειγμα, αν αποσυσκευάσει το προϊόν, για να δει πώς είναι και αν λειτουργεί, αυτό δεν σημαίνει ότι μειώνει την αξία του. Μεταξύ άλλων προβλέπεται προθεσμία δεκατεσσάρων ημερών στους καταναλωτές για να επιστρέφουν το αγαθό που αγόρασαν μέσω διαδικτύου, με επιστροφή των χρημάτων τους.
  • Θεσπίζεται υποχρέωση λεπτομερούς και σαφούς ενημέρωσης των καταναλωτών για το συνολικό κόστος του προϊόντος ή της υπηρεσίας πριν από την πραγματοποίηση της αγοράς στις συναλλαγές που γίνονται μέσω διαδικτύου, μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, μέσω φαξ, μέσω τηλεφώνου και εκτός εμπορικού καταστήματος. Ειδικότερα, οι έμποροι οφείλουν να αναφέρουν το συνολικό κόστος του προϊόντος ή της υπηρεσίας, καθώς και κάθε άλλη πρόσθετη δαπάνη (έξοδα μεταφοράς, δασμοί, ΦΠΑ κτλ.)
  • Δημιουργείται ενιαίο πανευρωπαϊκό έντυπο υπαναχώρησης, που καθιστά απλή τη διαδικασία υπαναχώρησης σε διασυνοριακές συναλλαγές.
  • Αναφέρονται με σαφήνεια τα δικαιώματα και οι υποχρεώσεις του καταναλωτή και τον εμπόρου, σε περίπτωση ακύρωσης μιας σύμβασης.
  • Ο καταναλωτής πρέπει να ενημερωθεί με σαφήνεια για το ποιος πληρώνει τη έξοδα σε περίπτωση επιστροφής των εμπορευμάτων.
  • Παρέχεται ειδική προστασία των καταναλωτών σε περίπτωση συμβάσεων πού συνάπτονται διά τηλεφώνου (cold callίng). Η σύμβαση είναι έγκυρη και ισχύει από τη στιγμή που ο καταναλωτής υπογράψει ότι αποδέχεται την προσφορά, ενώ μέχρι σήμερα αρκούσε η προφορική συναίνεση διά τηλεφώνου για την εγκυρότητα της σύμβασης.
  • Απαγορεύεται να επιβαρύνονται οι καταναλωτές με επιπλέον κόστος, όταν πληρώνουν με πιστωτική κάρτα. Επίσης, απαγορεύεται οποιαδήποτε επιπρόσθετη χρέωση των καταναλωτών (πέραν της βασικής τιμής χρέωσης), όταν καλούν σε γραμμή εξυπηρέτησης. Ενισχύεται η προστασία των καταναλωτών σε ό,τι αφορά τα ψηφιακά προϊόντα (υποχρέωση παροχής ενημέρωσης σχετικά με τη συμβατότητα του περιεχομένου, τις τεχνικές προδιαγραφές του (hardware και του software).
  • Θεσπίζεται υποχρέωση ενημέρωσης των καταναλωτών πριν από την πραγματοποίηση της αγοράς για τα βασικά στοιχεία πού αφορούν μια συναλλαγή (π.χ., το συνολικό κόστος, τον τρόπο πληρωμής και τη διάρκεια της σύμβασης), για αγορές πού γίνονται εντός εμπορικών καταστημάτων.

Επικοινωνήστε μαζί μας για να σας ενημερώσουμε αν το ηλεκτρονικό σας κατάστημα πληρεί τις προδιαγραφές του νόμου-οδηγία σε τεχνικό επίπεδο.

Μας εμπιστεύονται

Χρειάζομαι καθοδήγηση...

choose path

Δεν γνωρίζετε τι μπορεί να κάνει το Internet για εσάς; Θα θέλατε να μάθετε πως το διαδίκτυο και οι τεχνολογίες του μπορούν να σας βοηθήσουν;

Επικοινωνήστε μαζί μας για να σας προτείνουμε λύσεις που θα απογειώσουν την επιχείρησή σας!

Web templates

web templates

Επιλέξτε το πρότυπο εμφάνισης (template) που σας ενδιαφέρει, και εμείς θα αναπτύξουμε τoν νέο σας διαδικτυακό τόπο με τις πιο σύχρονες τεχνολογίες!

Διαλέξτε ανάμεσα σε πρότυπα για στατικές ιστοσελίδες, για ηλεκτρονικό κατάστημα (e-shop), ή για δυναμικές ιστοσελίδες, κ.ά. και εμείς θα το παραμετροποιήσούμε βάσει των αναγκών σας.

Υποστηρίζουμε το Ανοιχτό Λογισμικό!

Open source εφαρμογές

Έχετε εφαρμογή ανοιχτού λογισμικού (Joomla, Drupal, Opencart, OSCommerce, WordPress, MODx κ.ά) και ο προγραμματιστής σας σας άφησε "στα κρύα του λουτρού"; Μπορούμε να αναλάβουμε την πλήρη υποστήριξη και αναβάθμιση της πλατφόρμας Open Source που διαθέτετε!

Κορυφαίες λύσεις hosting!

hosting

Επικοινωνήστε μαζί μας για να μάθετε περισσότερα για τα διαθέσιμα πακέτα φιλοξενίας που παρέχουμε τόσο σε Windows™, όσο και σε Linux web servers.

Newsletter

Εγγραφείτε στο newsletter μας για να μαθαίνετε σημαντικά νέα γύρω από το χώρο του διαδικτύου και του ηλεκτρονικού εμπορίου!

Εγγραφή

210.5907.200